30. 5. 2012.

Čokoladna torta sa jagodama

Treba iskoristiti jagode dok ih još ima, možda sam malo preterala sa jagodama, ali šta ću :-), volim ih. 


Za kore:
6 jaja
180 g šećera
1 kesica vanilin šećera
120 g brašna
60 g kakaoa
80 g jestivog skroba

Od dobijene mase treba ispeći tri kore, pošto nisam vična sečenju kora koje bi bile onakve kakvim bih ja bila zadovoljna, ja sam sve podelila na tri. Treba vam malo više vremena, ali mislim da je  presek torte lepši ovako. 
Razdvojte žumanca od belanaca, penasto ih umutite sa 30 g šećera. Ulupati belanca sa 30 g šećera, dodati žumancima i pažljivo umešati smesu od brašna (40g) kakaoa (20 g) skroba (25g). Masu sipati u kalup (26 cm) i peći oko 15 minuta na 180 stepeni. Ponoviti još dva puta. Kad se kora ispekla bila sam veoma skeptična, jer je bila previše tanka i nekako tvrda, ali na kraju je bilo super, jer su kore omekšale i "nadošle". Bez brige. Iz tog razloga je i manje fila u ovoj torti jer sam se plašila da stavim sav fil a torta mi ne uspe, zato sam deo fila ostavila za kafu. Ovo vam pišem iz razloga da ne napravite sličnu grešku. 

Za fil:

350 g jagoda
500 ml slatke pavlake ili 2x po 250 ml slatke pavlake
1 kesica vanilin šećera
250 čokolade za kuvanje

Jagode oprati, očistiti i osušiti. Nekoliko komada ostaviti na stranu, za ukrašavanje, ostale prepolovite i isecite ih na kocke.
Umutite slatku pavlaku 250 ml.
Rastopite čokoladu i sklonite je sa ringle, dodajte 250 ml slatke pavlake. Ostavite da se ohladi.
Skinite dno kalupa, neka vam ostane samo obruč, stavite jednu koru, premažite je čokoladom sa pavlakom, zatim premažite samo pavlakom, preko toga rasporedite polovinu jagoda. Prekriti drugom korom i ponoviti filovanje. Poklopiti trećom korom i celu je premažite pavlakom sa čokoladom. Odozgo je ukrasite jagodama.

4 коментара:

  1. Odlična kombinacija čokolada, jagoda i šlaga. Neki biskviti budu uistinu tanki i suhonjavi, ali se nakon noćenja u frižideru u spoju s kremom pretvore u pravi užitak. Takav je valjda bio i ovaj biskvit.

    ОдговориИзбриши
  2. Upravo tako :-), posle sam se pokajala što nisam sav šlag upotrebila:-).
    Torta je odlična.

    ОдговориИзбриши
  3. Jedno pitanje...zasto se koristi jestivi skrob?
    Nikada nisam koristila pa me zanima koja je uloga? Da li postoji neka zamena?

    ОдговориИзбриши
  4. jestiv skrob se koristi za zgrusavanje smese, mozete umesto skroba da koristite zelatin

    ОдговориИзбриши